buurten & Verenigingen inschrijven DrakenbootRACE ZATERDAG 6 JUlI 2024

Inschrijfformulier

Om je team aan te melden voor de drakenbootrace op zaterdag 6 juli 2024 vul je het formulier hieronder zo volledig mogelijk in.

Inschrijven voor de de Drakenbootrace kan vanaf heden tot uiterlijk 15 JUNI 2024. Aangezien inschrijving eerst start voor bedrijven kan deelname pas worden bevestigd uiterlijk 15 april 2024.

Mocht het niet lukken om een heel team bij elkaar te krijgen, neem dan telefonisch contact op met de organisatie om de mogelijkheden te bespreken.

Freek Damen

tel 06-57315151

Doe ook mee!

Je kunt meedoen met jouw buurt of bijvoorbeeld sport-, muziekvereniging of vriendengroep. Voor bedrijven zie inschrijven voor bedrijven.

Ga ook de sportieve strijd aan! Ervaar de geweldige teambuilding en gezelligheid van het festival. Meedoen aan de drakenbootrace geeft een flinke positieve boost binnen je buurt of vereniging. Het Dakenbootfestival verbindt!

JA!
Wij doen graag mee op zaterdag 6 juli 2024 aan de Drakenbootrace voor Vrienden groepen, Buurten & Verenigingen!

CONTACTGEGEVENS

FACTUURGEGEVENS
U ontvangt uw factuur per email.

Pakketten (Incl BTW)
FParticulier Prijs in EUR
Incl BTW

FUCHUR 1 GROTE BOOT GEEN BONNEN 550 EUR
FUCHUR 1 GROTE BOOT INCL 80 BONNEN 750 EUR
FUCHUR 1 GROTE BOOT INCL 120 BONNEN 850 EUR
FUCHUR 1 GROTE BOOT INCL 160 BONNEN 950 EUR

HUI-NENG 1 KLEINE BOOT GEEN BONNEN 425 EUR
HUI-NENG 1 KLEINE BOOT INCL 40 BONNEN 525
HUI-NENG 1 KLEINE BOOT INCL 60 BONNEN 575
HUI-NENG 1 KLEINE BOOT INCL 80 BONNEN 625

20 BONNEN inclusief sponsoring goede doel 110
40 BONNEN inclusief sponsoring goede doel 175

* Consumptiebonnen in voorverkoop kunnen niet op de dag zelf ingewisseld worden tegen geld. Penningen vertegenwoordigen een waarde ad € 3,10 op dag van het festival. In de voorverkoop zijn ze € 2,90 (afhankelijk van pakket)

Pakketkeuze
Geef hier uw pakketkeuze door. De aan wal pakketten zijn inclusief munten (60,80,120 etc). Wilt u nog additionele losse munten bestellen dan kan dat onder de pakketten.

CONSUMPTIEMUNTEN VOORDELIG VOORUITBESTELLEN
TIP! Makkelijk, snel en goedkoper uw consumptiemunten ontvangen? Bestel die dan hier alvast, dan liggen ze voor u klaar. De waarde van 1 consumptie munt in de reguliere verkoop bedraagt € 3,10 (incl. BTW).
VOORUITBESTELD betaalt u ongeveer €2,90 (incl. BTW), afhankelijk van het pakket!

(Wilt u munten vooruitbestellen, geeft u dan hieronder aan hoeveel munten u daadwerkelijk, in TOTAAL nodig heeft)

RUIMTE VOOR OPMERKINGEN

ALGEMEEN REGLEMENT DEELNEMERS EN HUISREGELS
Op uw inschrijving zijn het Algemeen Reglement voor Deelnemers en de Huisregels van toepassing (zie de website). Met het verzenden van dit formulier verklaart u op de hoogte te zijn van en akkoord te gaan met beide reglementen.

KOSTEN

Het inschrijfbedrag voor vrienden, buurten en verenigingen is € 550,= incl. BTW. VOOR 1 DRAKENBOOT, OF € 425,- VOOR EEN KLEINE BOOT.

Daarmee kunnen wij slechts een deel van de kosten van de drakenbootrace dekken. Met sponsorgelden en horeca-omzet worden het overige deel van de wedstrijd alle nodige faciliteiten en het programma bekostigd. Vanwege het maatschappelijke karakter van de race proberen op die manier de inschrijfkosten zo laag mogelijk te houden voor jullie!

Verenigingen

Alle verenigingen kunnen meedoen aan de drakenbootrace.

Grote boot

Een team bestaat uit minstens 17 deelnemers: 1 trommelaar en 16 peddelaars, wel is het handig om een paar reserve peddelaars te hebben. Wij zorgen voor de originele drakenboten en een ervaren stuurman/vrouw. Je mag ook met twee buurten of verenigingen samen één team vormen.

Kleine boot

Voor een kleine boot geldt minstens 9 deelnemers: 1 trommelaar en 8 peddelaars. De organisatie zorgt voor de stuurman.

De minimum leeftijd voor teamleden is 16 jaar.

Ervaring is niet nodig

Drakenbootvaren is niet moeilijk, iedereen kan aan de race meedoen. Ervaring is niet nodig. De enige eis is dat alle teamleden kunnen zwemmen.

Bij de eerste race geeft de stuurman een uitgebreide uitleg en kan tijdens het opvaren naar de start alvast geoefend worden. Je zult de slag al snel te pakken hebben én je voelt meteen de adrenaline opborrelen om te willen winnen!

VAREN

Je vaart met je team minstens 3x in de voorrondes over een afstand van ca. 250 meter. De beste teams gaan door naar de halve finales / finales.

Twee weken voor de race ontvang je het wedstrijdschema. De voorste twee peddelaars bepalen het ritme en tempo. De trommelaar slaat op het tempo van de voorste twee peddelaars op de trom, zodat de rest dit ritme kunnen volgen.

Vooral het gelijktijdig insteken van de peddels is, naast kracht, bepalend voor de snelheid. Dat maakt het drakenbootvaren een echte teamsport, samenwerking is essentieel!

Doe je mee met een team?

Kijk dan hier voor meer specifieke info. Je vind hier bijvoorbeeld :

- Overzicht van alle teams

- Welke prijzen er zijn

- www.drakentijd.nl (Tijd registratie app)

Teamlijst

Met de handige teamlijst kun je de indeling van je team in de drakenboot van te voren afspreken. Je leest hier precies hoe je het gewicht het best kunt verdelen over de boot. Zodat de boot straks recht en zo stabiel mogelijk in het water ligt.

Het ingevulde formulier moet 2 weken voor het festival door jullie ingevuld aan ons zijn toegestuurd.

Teamlijst.

Reglementen

Deelnamereglement en Huisregels

Tips voor het varen veiligheid.

Onze stuurmannen/vrouwen hebben de belangrijkste tips voor het varen en de veiligheid voor je op een rijtje gezet. Neem ze alvast door met je team.

Tips voor het drakenbootvaren

Instructiefilm